Omitir navegación.
Inicio

Grupo "Transport públic i Transport Col·lectiu"

Transport públic i transport col·lectiu:

Des d'aquesta campanya es proposa treballar vers dues directrius. D'una banda volem millorar els enllaços entre pobles siguin o no de la mateixa comarca, ja que actualment la major part del transport públic es centralitza cap a l'àrea metropolitana de Barcelona. I d'altra banda volem que el transport ja existent sigui realment públic, és a dir, poder gaudir de tarifes de reducció segons el poder adquisitiu, l'edat i la situació personal de cadascú com ja existeix a molts països de la Unió Europea.

La primera proposta, per crear enllaços i connectar els pobles i ciutats fora de Barcelona pot materialitzar-se de varies maneres.
1)Creem transports col·lectius on hi hagi cotxes considerats com béns públics que facin el servei de busos, enxarxant la gent interessada, creant horaris i punts concrets de parades. Fins i tot podem alliberar alguna persona que actualment no treballi per poder realitzar el servei de transport col·lectiu. Aporteu les propostes i experiències que tingueu sobre el tema, així serà més fàcil organitzar-se per començar a dur-ho a terme.
2)Recuperem “l'autostop” (o fer dit com dèiem abans) com a transport de confiança esporàdic per aprofitar les places lliures als cotxes. Establim punts concrets de parada per fer-ho efectiu.
3)Promoguem els cotxes compartits, ja sigui per viatges de curta o llarga distància creant una xarxa amb les persones que puguin oferir plaça el cotxe i les persones que necessitin una plaça lliure, es poden veure exemples del que ja es fa des de la web http://www.viajamosjuntos.com/ o a la web www.covoiturage.com.

La segona proposta tracta d'aturar els preus abusius del transport públic (TP), per això mobilitzem-nos i gaudim d'abonaments mensuals i anuals adaptats al poder adquisitiu i la situació personal, per joves, per estudiants, per aturats, per treballadors, per pensionistes, per col·lectius... Sabem que el transport públic el paguem amb els nostres impostos, doncs impedim que el pressupost del transport públic es dilueixi comprant màquines expenedores de bitllets que substitueixen als treballadors, denunciem la contractació d'empreses privades de vigilants de “seguretat” que s'enriqueixen amb el pressupost destinat al TP.

Comencem a actuar des de l'iniciativa popular. És la via més ràpida i ja podem començar:

1.Unim-nos tots els interessats i usuaris del TP per fer pressió. Redactem un manifest per reclamar un preu just perquè volem un TP públic de veritat. Utilitzem tots els arguments per reivindicar-ho (ens podem inspirar comparant i aprenent d'altres paisos, analitzant l'aplicació dels pressupostos al TP...)
2.Mentre treballem amb el manifest podem organitzar-nos per començar a fer pública la nostra acció. Com? S'ha pensat en la possibilitat de crear unes targetes provisionals com a membres de la campanya per reivindicar un preu just i començar a gaudir-ne. En aquestes es podria indicar el nom del titular, la situació personal (edat, estudiant, sense feina, treballador, pensionista...) per la qual reivindiquem unes tarifes i abonaments adaptats. A més poden servir per donar peu a explicar al revisor de torn els motius pels quals hem accedit sense tiquet vàlid al TP, potser ho entén i ens recolza evitant la multa (en el cas que us la posin teniu més informació a la pàgina de treball Multes)
3.Una altra acció pot ser la creació d'un grup de deutors de multes per interposar recursos col·lectius i reivindicant al mateix temps l'abús del preu del TP. Si es compta amb un recolzament col·lectiu la pressió serà més produent.

Així que ja estan obertes les pàgines de treball següents per iniciar debat i contacte entre les persones amb les mateixes necessitats.

AdjuntoTamaño
Campaña transporte público gratuito.odt31.86 KB
0
Su voto: ninguno
julia
Desconectado
Integró: 09/07/2009
¿tu como lo haces?

yo ya me aplico el descuento por ingresos irrisorios.
normalmente me desplazo por 4 zonas y mientras no exista esa "puerta abierta" a la gratuidad,para no saltar, lo que hago es pillar una T-10 de 1 zona y salir en estaciones abiertas, seguro que no soy la unica..¿como lo haceis vosotros?
hay algunas poblaciones en francia( como gap,aubagne,noyon,compiegne..)donde el T.P. es gratuito para todos.igual tiene que ver con el concepto de "beneficio" y para quien es este.
tengo algunas preguntas..¿cual es el coste real del T.P.?,¿como se gestionan las subenciones,tarifas, ingresos por publicidad?, ¿llega un directivo de T.M.B. a fin de mes con 90.000 euros anuales?,¿nos los cruzamos en el metro?

naiabcn
Desconectado
Integró: 08/05/2009
Doncs jo...

He vist a la web del TMB que estan refermant el seu compromís social amb el Pla Director de Cooperació i Solidaritat, tant a nivell local com global.

Es tracta d'un projecte que expressa la voluntat d’atorgar a l’acció social un valor més estratègic i alineat amb la filosofia i els principis d’actuació d’una empresa socialment responsable (TMB). (Així és com es defineixen ells a la notícia)

Dins dels sis programes de gestió d'acció social s'hi troben 2 que ens interessen especialment:

1, Serveis solidaris per a la mobilitat. Desenvoluparà accions que posin a disposició d’entitats, col·lectius i persones amb necessitats especials serveis de transport, acompanyament i acostament a la mobilitat per afavorir la seva inclusió social. Aquest programa treballarà projectes de l’àmbit de metro i d’autobusos.

2, Difusió i suport solidari. Té per objectiu regular el desenvolupament de suport i/o difusió d’iniciatives solidàries impulsades per les entitats socials.

És a dir, ara és un bon moment per fer propostes, elaborar un projecte per presentar-nos com a col·lectiu i satisfer així les demandes d'un gran sector de la població que amb prou feines arriba a final de mes.

D'altra banda, com a contraprestació al TMB gratuit, també es podria presentar la possibilitat de ser voluntaris i ajudar-los amb la difusió del Pla i/o formar part dels seus grups de treball o altres feines que necessitin (però que siguin proporcionals, molt important!)

Ara el que hem de fer és aconseguir el màxim d'informació possible per tenir tots els arguments pels quals sabem que es necessita un TMB gratuit o molt reduit i que acceptin el projecte.

Anónimo
Las diferencias en Bélgica

Soy un chico de Bélgica que esta de vacaciones en Barcelona. Soy estudiante, es decir, viajo con poco dinero, y para mi es muy importante poder moverme por la ciudad pero el transporte público muy caro. He pensado en venir a hacer mi Erasmus en Barcelona pero el precio del transporte es mucho más caro que en Bélgica. En mi país tu pagas un ticket especial para un año, que puedes utilizar en todos los sitios, metro, trenes, buses...por 280 euros al año. Puedes viajar por toda Bélgica sin pagar nada más, y puedes hacer transbordo cuando quieras.
Para los estudiantes hay tarifas muy reducidas. Para la gente que tiene problemas o bien gente que no tiene trabajo ellos tienen una reducción que solo pagan la mitad de precio. Para la gente discapacitada el trsnporte es gratuito. Además las familias que 2 coches, si ellos venden uno de los coches, se deshacen de él, toda la familia puede usar el transporte público gratuito. Si tu vives solo o con tu pareja y vendes tu coche también tendras el transporte público gratuito. Ellos comprueban que has vendido el coche, y mucha gente ya lo hace, para tener el TP gratuito.
Además si tienes más de 65 años también lo tienes gratuito.
En Bélgica queremos tener el cielo limpio y conservar la naturaleza, por eso se promueve el uso del TP. Mucha gente vive en muy poco espacio, y por eso el acceso al TP no es tan selectivo sino que es abierto para todo el mundo porque no queremos discriminar a las gentes segun su adquisicion éconómica.

Enrikuspf
Desconectado
Integró: 03/07/2009
Em sembla molt bé la

Em sembla molt bé la iniciativa de fer realment "públic" el transport públic però no estic del tot d'acord amb l'us que si li dona a la paraula "gratuït" en l'esborrany de la campanya.

Entenc que en les reivindicacions que es fagin a la proposta de la campanya tant a les administracions públiques com a les empreses gestores del transport públic es podrien afegir també varies coses:

- Estem disposats a pagar el servei públic perque entenem que s'han utilitzat recursos materials i humans per a la seva creació i el seu funcionament, però no estem d'acord en haver de pagar un accedent per a que unes empreses privades s'emportin beneficis. La gestió d'aquestes instal.lacions s'hauria de fer a través d'entitats públiques o d'entitats sense ànim de lucre.

- Es pot plantejar que aquest transport sigui pagat totalment per l'administració pública a través dels impostos directes i indirectes que rep de la població, però sempre tenint clar que aquests diners que té l'administració són nostres, continuaríem pagant. En cap cas seria gratuït.

- Una altra forma de pagament que podem reclamar és la un pagament compartit entre administració i usuari final (és el sistema que funciona ara). El sistema podria ser més just: s'haurien de preveure diferents preus en funció de la capacitat de pagament de cada usuari a través d'una escala.
(més ric - major aportació al pagament del transport públic)

- La forma de pagament podria ser múltiple en el cas del pagament compartit entre administració i usuari final: amb diners o amb serveis a la comunitat, entenent la comunitat com tota la població que pot disfrutar d'aquest servei i que també contribueix d'alguna forma al seu funcionament

- En el cas de forma de pagament múltiple, crec que s'hauria de plantejar que si l'administració realment vol recolzar l'us del transport públic per principis de sostenibilitat, ecologia... el bonus mensuals, trimestrals o anuals haurien de ser en tot cas molt més barats. Com ja passa a altres països.

Enrikuspf
Desconectado
Integró: 03/07/2009
Mirant la web

Mirant la web decreixement.net, he anat a parar al següent blog: http://saltadapopular.blogspot.com/

En ell s'explica unes accions que es van fer el mes de gener a unes parades del metro de Barcelona com a protesta per el augment de les tarifes a inicis d'any.

naiabcn
Desconectado
Integró: 08/05/2009
El transport public és car!!

PENJO UN ARTICLE DE www.comunidad.terra.es MOLT INTERESANT,

El transporte público nos sale caro en España

Tras viajar a otros muchos estados europeos, los españoles regresamos con la idea de que aquí todo es más barato. Pero no se así: el transporte público de nuestro país es de los más caros de Europa. Ésta es la conclusión a la que ha llegado el Instituto Sindical de Trabajo, Ambiente y Salud (ISTAS) de Comisiones Obreras (CCOO) en su ‘Estudio de las políticas tarifarias para usuarios habituales del transporte público’.

Aunque un billete sencillo en España es bastante más barato que otros países de la UE, si echamos un vistazo a los ‘descuentos’ que obtienen los usuarios más habituales (que hacen uso de abonos de transporte o similares), nos damos cuenta de que coger el metro, el tren o el autobús no es tan económico. Mientras el billete sencillo estanca su precio, vemos cómo los abonos suben mucho cada año. Por si fuera poco, los descuentos a ciertos colectivos como jóvenes o estudiantes se producen de forma atomizada y, curiosamente, no se benefician de ellos grandes ciudades como Madrid capital.

Tomando como muestra el abono anual de diversas ciudades españolas y europeas, el estudio del ISTAS refleja que un trabajador español paga al año 463 euros al año por el transporte público, mientras que a un parisino le cuesta anualmente casi la mitad (278 euros) e, incluso, un belga no paga ni un duro por ello. De las diez urbes analizadas, sólo Londres supera a Madrid, donde sus habitantes se ‘dejan’ 1.223 euros cada año al utilizar el transporte colectivo para acudir a sus centros de trabajo.

En el caso de Madrid, se ha tomado como referencia el abono anual de la zona A, que corresponde sólo a la capital y no al resto de poblaciones de la Comunidad de Madrid. A ello hay que añadir que las tarifas que refleja el estudio databan de finales de 2008, actualmente el coste anual de la zona A es de 506 euros (lo que supone una subida de 43 euros en plena crisis). Si tomamos este tipo de abono incluyendo más zonas de la región madrileña, llegamos a astronómicas cifras de 918,50 euros anuales. No obstante, para los mayores de 65 años sí hay beneficios económicos: pueden comprar por 119,90 euros un billete válido para todo el año, independientemente de las zonas.

En España estamos a la espera de que se cumplan algunas iniciativas, como la propuesta por el Gobierno de los ‘cheques transporte’ para trabajadores, con el que nos ahorraríamos una media del 24 por ciento en este gasto. Ya podíamos tomar ejemplo de los belgas, donde, según refleja en análisi del ISTAS, los asalariados pueden viajar gratuitamente todo el año, dependiendo del acuerdo de su empresa con la SNCB (National Railway Company of Belgium). Al igual que en Praga, donde los trabajadores viajan gratis o pagan como mucho 106 euros cada año.

Sisu
Desconectado
Integró: 09/08/2009
Publicitdad en el transport e publico

Una cosa preocupante y argumento solido para negarse a pagar los billetes es el uso que se hace del transporte y sus instalaciones para publicidad. Estoy seguro que con esos ingresos tendrían de sobra para mantener el transporte y podríamos viajar todos gratis. No?

De lo mas escandaloso són los autobuses donde la publicidad tapa los cristales. Los hay que por 3 costados (ej. campaña mango-penélope c.)

Sisu
Desconectado
Integró: 09/08/2009
Datos sobre publicidad

La Empresa "publimedia sistemas publicitarios" gana 150.900 euros al mes sólo con los soportes convencionales publicitarios de cercanias renfe de Barcelona. Estos son carteles luminosos en andenes y estaciones y interiores de tren, excluyendo campañas especiales. esto son 21.557 euros al dia, frente a 161.000 viajes al dia por parte de los ciudadanos.
Si os meteis en la pagina de TMB ahi estan los enlaces con las empresas que les gestionan la publicidad de los transportes en Barcelona y el resto ded España, y tambíen se ve que ellos mismos directamente alquilan autobuses y infraestructuras para rodajes, anuncios, o lo que haga falta. No os perdais las presentaciones, como de claro queda que en este mundo el artículo en venta es el ciudadano. Para empezar nos llaman "clientes" en vez de usuarios.

Salut

Sisu

naiabcn
Desconectado
Integró: 08/05/2009
Completamente de acuerdo

Completamente de acuerdo Sisu. Por eso lo que creo que podemos hacer es utilizar tales cifra como argumentos para tener un precio justo, demostrando si cabe que este sea gratuito, porque ya lo pagamos con nuestros impuestos, y con la publicidad de las empresas que nos invaden la vista tapando buses, metros, trams....
Podemos buscar más información sobre el presupuesto que las empresas de TP reciben para prestar tal servicio y saber como lo gastan. Por ejemplo contratando con empresas de seguridad.
Seguro que algunos habeis tenido experiencias poco agradables con ellos o ha visto la reacción u omisión planteándose si ha sido adecuada. Además ahora, dentro de los recintos de TMB los seguratas tienen la misma potestad que un policía!
Salut!!

Sisu
Desconectado
Integró: 09/08/2009
segurates-armes

Parlant de segurates, em preocup a també la presencia d´armes

Sisu

Ibai
Desconectado
Integró: 11/04/2009
Seguratas Armas

Que relamente, hay tipos y tipos de guardias de seguridad, y los hay disntintos en el mismo servicio. Por ejemplo, no es la misma empresa de seguridad la que trabaja en el metro que la que lo hace en los Ferrocarrils de la Generalitat.
De todas formas, ninguno de los servicios tiene permisos para llevar más armas que una porra i un esprai de autodefensa, por lo que tengo entendido, y no tienen legitimidad para llevar ningun otra arma, ni grilletes. Legalmente, los seguratas solo te pueden retener, porque ni tan solo tienen potestad para pedir el billete, cosa que tiene que hacer un interventor acreditado.
Por desgracia, pero, todxs hemos sufrido de las frustraciones de los " agentes de seguridad", desde viendo como hechan a alguien del metro por llevar la musica alta en el mobil a experiencias desagradables en carne propia, pero en cualquier caso, hay que saber que los seguratas solo estan para vigilar y que realmente, de manera legal, pueden hacer poco más. Otra cosa es que cumplan las normas...

Ibai
Desconectado
Integró: 11/04/2009
Prou Cues N340 // Basta de colas en la N340

Viajando en cohe por el Ordal, camino de Barcelona, yendo por la carretera Nacional N340 que parte pueblos y pueblos por la mitad, pude observar muchos balcones con una pancarta, coches con letereros y pegatinas y muros pintados con el mismo lema "Basta de Colas en la N340". Los fines de semana sobretodo, y en las horas punta, la aglomeración de vehiculos que transitan por esta vía es tal que lxs vecinxs se plantean alternativas, o piden soluciones, a la larga cola de vehiculos que se tapona en sus pueblos. A la vez, el hecho de que la carretera pase por en medio de los pueblos es un peligro añadido a la vida en los mismos.
Creo que la campaña tiene que ver con la Dignidad del transporte de personas y que estaría bien contemplar la posibilidad de ver alternativas o trabajar en , como mínimo, conocer mejor la situación y ayudar en la medida de lo posible.

Imagen de gaia
gaia
Desconectado
Integró: 22/09/2008
17.s convocada huelga metro en Mallorca

Solo comentar que el 17s en Mallorca se convoco huelga en el metro, se garantizaban servicios minimos. No se datos sobre mas aspectos relacionados.
Algunos compañeros pusieron pegatinas.

Es escandaloso, aqui estan muy subvencionados,pr en vez de para el usuario para la empresa.

La lucha sigue.

el moviento es salud!

Enrikuspf
Desconectado
Integró: 03/07/2009
Més carrils bici a la Diagonal (Barcelona)

Una amiga, la cual estimo molt, m'ha recordat avuí que ens queda un dia per a participar en el procés participatiu per la transformació de la Diagonal que organitza l'Ajuntament de Barcelona.

El mail que em reenviava provenia del BACC (Bicicleta Club de Calaunya), i demanava a totes aquelles persones que aposten per la bicicleta com a mitjà de transport col.lectiu, a participar en la consulta via web que realitza l'Ajuntament per a demanar més espai per a la circulació de bicicletes.

Us adjunto l'enllaç per a participar en la consulta:
http://85.238.7.162/servlet/PeticionConsulta?cod=Q09OMDk5&cmp=web&id=AUTO

Us adjunto també el comunicat del BACC:

COMUNICAT DEL BACC

Abans del dia 1 d’octubre podràs dir com t’agradaria que fos la Avinguda Diagonal de Barcelona. Aquesta reforma és important perquè pot ser el "Gran Canvi", en la forma de planificar la mobilitat a Barcelona i Catalunya. Per primera vegada, apareixerà al país una cèntrica avinguda, de 4 kilòmetres, dedicada i pensada exclusivament per al òptim funcionament dels vianants, les bicicletes i el transport públic.

PARTICIPA I DEMANA UN CARRIL BICICLETA DIGNE A LA DIAGONAL

Fes clik aquí per Omplir la butlleta al web l’Ajuntament de Barcelona (pot participar tothom).

Fes clik aquí per saber les respostes de la butlleta que recomanem des del BACC i que creiem que més n'afavoreixen la bicicleta a la Diagonal.

Reenvia aquest missatge per a que es tingui en compte les necessitats ciclistes.

Al web www.diagonal.cat, trobareu la feina que desenvolupa la plataforma "Diagonal per a Tothom", de la qual, el BACC, n'és membre.

Pel gran impacte que això tindrà a tota la mobilitat a Catalunya, us animem a tots a participar.

Gràcies per la teva participació!

L'equip del BACC

Imagen de Mimi
Mimi
Desconectado
Integró: 21/10/2009
centre de coordinació de bcn

Hola!

Soc la Mireia del CEntre de coordinació de Barcelona. Tot just acabem de començar i estem demanant a tots els grups de treball la següent informació:

- Projectes en marxa
- En quin punt es troben aquest (que estan fent)
- Com contactar amb ells.

Podeu contestar-me aqui directament. Aquesta informació ens seria de gran ajuda. moltíssimes gràcies!

Salut!

Mimi

Mimi

naiabcn
Desconectado
Integró: 08/05/2009
Grup Transport

Hola Mireia,

La dinamització d'aquest grup porta un mes una mica aturat per falta de disponibilitat. Al mes de novembre tornarem a engegar i estaria molt bé poder comptar amb persones del centre permanent de barna per dinamitzar el grup. Jo personalment vindré al centre de coordinació per trobar-me amb vosaltres a principis del proper mes. De moment el que hi ha en marxa és el que està publicat a la web i al butlletí. De fet s'hauria d'actualitzar el contingut de la web amb el del butlletí ja que es van cambiar algunes coses...

De totes maneres ens trobem aviat!

Salut!!

Imagen de Mimi
Mimi
Desconectado
Integró: 21/10/2009
merci wapa! espero veure't

merci wapa!

espero veure't algun dia per l'infoespai... si vols podem quedar i parlem del projecte del grup, com reavivar-ho i potser us podem fer un cop de ma. nosaltres estem casi sempre a l'infoespai pel mati a partir de les 11. diga'm un dia que et vagi be i quedem.

salut!

Mimi

Imagen de movilizacion
movilizacion
Desconectado
Integró: 28/02/2011
En Crecia a surgido el movimiento "yo no pago"

He encontrado poca infromación sobre esto..aqui os dejo un enlace.

http://www.eleconomista.es/economia/noticias/2874528/03/11/Iniciativa-ci....

Como la unión hace la fuerza, me parece bien la idea de que todo el mundo se junte en los últimos vagones del tren o metro.

Saludos

movilizacion

Imagen de movilizacion
movilizacion
Desconectado
Integró: 28/02/2011
En Crecia a surgido el movimiento "yo no pago"

He encontrado poca información sobre esto..aqui os dejo un enlace.

http://www.eleconomista.es/economia/noticias/2874528/03/11/Iniciativa-ci....

Como la unión hace la fuerza, me parece bien la idea de que todo el mundo se junte en los últimos vagones del tren o metro.

Saludos

movilizacion

Opciones de visualización de comentarios

CAPTCHA
Esta pregunta es para asegurarnos de que eres un humano y mantener esta pàgina limpia de SPAM.
Seleccione la forma que prefiera para mostrar los comentarios y haga clic en «Guardar las opciones» para activar los cambios.

Enviar un comentario nuevo

  • Saltos automáticos de líneas y de párrafos.
  • Etiquetas HTML permitidas: <a> <em> <strong> <b><u><i><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <img><h1><h2> <h3> <h4><h5><h6> <img><br><p><div><span><table><thead><tbody><tr><th><td> <hr> <embed> <object> <param>
  • Las direcciones de las páginas web y las de correo se convierten en enlaces automáticamente.
  • El estilo de Twiter de #hashtags se enlazan directamente a search.twitter.com.
  • Puedes insertar videos con el código [video:URL]
CAPTCHA
Esta pregunta es para asegurarnos de que eres un humano y mantener esta pàgina limpia de SPAM.
Distribuir contenido